لوگوی شهرداری لار سال 95 اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
1401/02/08 شهردار لار در جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه فعلی دام: تعطیلی این کشتارگاه به منزله بیکاری تعدادی از جوانان بوده و برای خانواده هایی که از این راه امرار معاش می کنند تبعات بد اقتصادی به دنبال خواهد داشت
شهردار لار در جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه فعلی دام: تعطیلی این کشتارگاه به منزله بیکاری تعدادی از جوانان بوده و برای خانواده هایی که از این راه امرار معاش می کنند تبعات بد اقتصادی به دنبال خواهد داشت

در جلسه ای که با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر لار در سالن جلسات شورای این شهر برگزار شد، وضعیت کشتارگاه فعلی دام شهر لار مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص بهسازی و ساماندهی آن بحث و تبادل نظر شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در این جلسه که محمد جواد مظفری معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان، سروش اسدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان، محمد امین منتظری معاون خدمات شهری شهرداری و جمعی از اعضای صنف قصاب شهر لار نیز حضور داشتند، نواز شریفی لاری شهردار لار با بیان اینکه کشتارگاه فعلی دام شهر لار از قدیمی ترین کشتارگاههای کشور محسوب می شود، گفت: این کشتارگاه در مقایسه با دیگر کشتارگاه های کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

 

شهردار لار با اشاره به اینکه کشتارگاه دام شهر لار به لحاظ وضعیت بد بهداشتی، از سوی دستگاههای نظارتی، قضایی و بهداشتی تا مرحله تعطیلی پیش رفته، افزود: تعطیلی این کشتارگاه به منزله بیکاری تعدادی از جوانان بوده و برای خانواده هایی که از این راه امرار معاش می کنند تبعات بد اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

 

نواز شریفی لاری با بیان اینکه نگاه لطف آمیز مسئولین شهرستان تا کنون مانع از تعطیلی این کشتارگاه شده، گفت: در صورتی که وضعیت موجود کشتارگاه، بهداشت و سلامت عمومی مردم را تهدید کند قابل چشم پوشی نخواهد بود.

 

وی به رایزنی های لازم با بخش خصوصی برای ساخت کشتارگاه صنعتی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که کشتارگاه صنعتی مراحل اخذ مجوزهای لازم و ساخت را سپری می کند باید کشتارگاه فعلی بازسازی و ساماندهی شود و شهرداری به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

 

شهردار لار با بیان اینکه محل کار هر فرد خانه دوم او محسوب می شود، گفت: در صورتی که اعضای صنف قصاب در خصوص بهسازی و ساماندهی حاضر به همکاری شوند شهرداری نیز به صورت مشارکتی همکاری لازم را با این صنف خواهد کرد.

 

در ادامه، محمد جواد مظفری معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان و سروش اسدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پیرامون مسائل بهداشتی و قانونی کشتارگاه ها مطالبی را بیان کردند.

 

سپس محمد امین منتظری معاونت خدمات شهری شهرداری لار ضمن بیان مسائل و مشکلات کشتارگاه فعلی دام شهر لار، مطالبی را بعنوان راهکارهای برون رفت از این مشکل و همچنین پیگیری های انجام شده در خصوص ساماندهی آن بیان کرد.

 

در پایان، زینل قنبری رئیس شورای اسلامی شهر لار به جمع بندی مطالب مطرح شده در این جلسه پرداخت.

 

انتخاب نماینده صنف قصاب به منظور پیگیری امورات مربوط به کشتارگاه، مشارکت صنف قصاب با شهرداری در زمینه بهسازی و ساماندهی کشتارگاه فعلی دام از مصوبات جلسه بود.

 

پیشنهاد حضور نماینده این صنف در جلسه شورای تنظیم بازار از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 
 
تعداد بازدید: 1059
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تمامی حقوق وب سایت متعلق به شهرداری لار می باشد. Dorsaportal Powered by
Powered by DorsaPortal